content marketing

Pierwszą rzeczą jest jasne określenie celu treści. Zadaj sobie następujące pytania: Czy Twoja marka ma unikalny i spójny głos? Masz problemy z pozyskiwaniem i utrzymaniem klientów? Czy ludzie są świadomi Twojej firmy i Twoich produktów/usług? Czy otrzymujesz odpowiednie informacje zwrotne od swoich klientów?

Gdy zrozumiesz powyższe, możesz opracować i ustalić priorytety dla swojego content marketingu, co przełoży się na efektywny branding. Na przykład możesz mieć cele, aby zwiększyć świadomość marki, zaangażowanie odbiorców, promować lojalność klientów i tak dalej. Ważne jest również tworzenie celów, które są konkretne, realistyczne i mierzalne.

Przeprowadź dokładne badanie rynku

Z tym może Cię wspomóc agencja reklamowa – polecamy Funktional z siedzibą w Krakowie.

Badania rynku pomagają zrozumieć specyficzne potrzeby różnych grup docelowych odbiorców. Umożliwia identyfikację klienta, potencjalnego partnera i innych odpowiednich osobistości interesariuszy. Utwórz jak najwięcej person, aby reprezentować różne segmenty odbiorców i opracuj strategię treści dla każdego. Dzięki temu możesz stworzyć trafny i mocny przekaz dla swojej marki.

Skąd wiesz, czego potrzebuje Twoja grupa docelowa?

Badanie słów kluczowych – korzystanie z internetowego narzędzia do badania słów kluczowych, takiego jak Planer słów kluczowych Google, aby dowiedzieć się, czego Twoi odbiorcy chcą się dowiedzieć w Twojej dziedzinie. Na przykład, jeśli chcesz promować swoją agencję nieruchomości w Nowym Jorku, możesz użyć „Usługi pośrednictwa w obrocie nieruchomościami w Nowym Jorku”, aby uzyskać słowa kluczowe o dużym popycie skupiające się na grupie odbiorców.

Korzystaj z sugestii wyszukiwania — gdy wpiszesz wyszukiwane wyrażenie w Google, otrzymasz sugestie i pytania dotyczące Twojego tematu, które Twoi potencjalni i obecni klienci mają.

Stwórz strategię treści

Strategia treści polega na zdefiniowaniu i udokumentowaniu procesu tworzenia, publikacji i zarządzania treścią. Pomaga to Twojej organizacji zarządzać wszystkimi rodzajami treści, jednocześnie zapewniając zadowolenie zarówno publiczności, jak i Twojemu zespołowi. Dobre podejście może obejmować następujące praktyki:

Inwentaryzacja treści i audyty – prowadzenie rejestru wszystkich treści może pomóc Ci zdecydować, które elementy zastąpić, zachować lub zaktualizować w zależności od ich znaczenia dla celów związanych z marką. Z drugiej strony audyt treści analizuje wydajność każdego elementu treści i koncentruje się na treściach, które działają dla Twojej marki.
Struktura zarządzania treścią — zidentyfikuj i przypisz zadania związane z marketingiem treści, takie jak tworzenie, dystrybucja, produkcja i zarządzanie, członkom zespołu. Dokumentuj i rozpowszechniaj swoje standardy treści do innych działów.

Zarządzanie zasobami cyfrowymi (DAM) — korzystaj z rozwiązań/usług DAM, aby przechowywać i uzyskiwać dostęp do całej zawartości cyfrowej, takiej jak tekst, wideo, obrazy i inne zasoby cyfrowe. Obejmuje to również rejestrację zasobów cyfrowych w celu uzyskania licencji lub praw autorskich, czyniąc je Twoją własnością.

Poza tym DAM promują wydajne wykorzystanie i ponowne wykorzystanie treści, a także zwiększają kontrolę wersji i spójność.

Planowanie treści

To taktyczna część Twojej strategii dotyczącej treści. Określa rodzaj treści, których potrzebujesz, aby promować swoją markę, główne tematy, kiedy i jak udostępniać swoje treści.

Jaki rodzaj treści pasuje do mojej strategii budowania marki?

Informacyjne/edukacyjne – Treści, które edukują Twoich klientów, pracowników, partnerów i inne grupy docelowe.
Rozrywka – tworzenie i formatowanie treści, aby były czytelne i interesujące. Tam, gdzie to możliwe, możesz dodawać obrazy, klipy wideo i humorystyczny ton.
Pokonywanie obiekcji — Treści mające na celu przeprowadzenie odbiorców przez podróż zakupową w celu zminimalizowania potencjalnych obiekcji. Dobrym przykładem może być „jak wykupić pakiet ABC” dla marki subskrypcji usługi lub FAQ.
Forum/Debata/Społeczność – tworzenie elementów, które pobudzają debatę i zachęcają do interakcji społeczności Twojej marki.
Customer Experience — koncentruje się na wypełnianiu luk w treści, aby ułatwić życie Twoim klientom.

Promocja treści, analiza i optymalizacja

Wiąże się to z wyborem odpowiednich platform do promowania Twoich treści, takich jak sieci społecznościowe, witryny biznesowe, blogi gościnne i tak dalej. Ponadto musisz przeanalizować wartość każdego elementu treści, aby dowiedzieć się, która treść działa, a która nie, a także zoptymalizować treść, aby osiągnąć pożądane wyniki.

By admin